2015. december 24., csütörtök

Karácsonyi slágerek book tag

Fenyőillatú szép jó napot mindenkinek!

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nekem az idén egyáltalán nincs karácsonyi hangulatom. Talán az időjárás teszi, vagy az, hogy el vagyok havazva (sajnos nem szó szerint) a tanulni valókkal, de idén valahogy nem vagyok egy hullámhosszon az ünnepekkel. Így ez egyfajta utolsó kísérlet arra, hogy ráhangolódjak a karácsonyra, amolyan könyvmoly módon.
Ehhez pedig az ünnepek leghamarabb agyunkra menő velejárói lesznek segítségemre - a karácsonyi slágerek. Biztos én vagyok rosszul bekötve, de én nem tudom megunni őket. A book tag a tíz kiválasztott dalhoz 10 szempontot rendelt hozzá, úgyhogy ezekre fogok válaszolgatni az elkövetkezőkben.
Tartsatok velem!

1. "You're a Mean One Mr. Grinch" - Nevezz meg egy gonosz karaktert, akit ennek ellenére imádtál

Frankeinstein szörnye ér? A könyv végére tényleg gonosszá válik, de tudatában van, és ettől csak még jobban szenved. Inkább az elfogadás utáni vágy hajtja először, és utána fordul a bosszúhoz. Gyönyörűen kibontakozik a karaktere, egyszerűen imádtam.

2. "All I Want for Christmas is You" - Melyik könyvet szeretnéd leginkább a fa alatt látni?

Huh, nos nem is olyan rég posztoltam a karácsonyi kívánságlistámat a blogra, és ha vetettetek rá egy pillantást, ti is láthattátok, hogy bizony akad rajta néhány könyv (khmm... én próbáltam szelektálni. De tényleg.) Szóval, az ott felsorolt könyvek bármelyikét nagyon szívesen látnám a fa alatt. De egy keményborítós angol Scarletet se dobnék ki az ablakon.

3. "Rudolph the Red Nosed Reindeer" - Nevezz meg egy karaktert, aki legyőzi az előtte álló akadályokat, és megtanul hinni magában

A legutóbbi számomra nagyon kedves szereplő, aki elképesztő változáson ment keresztül, és el is hittem neki mindezt, az Agatha volt Soman Chainani Jók és rosszak iskolája című regényéből. Nagyon szerettem Agathát, és abszolút lenyűgözött az a fejlődés, ami végbement nála. Értékelésemet a könyvről itt találod.

4. "Santa Claus is Coming to Town" - 

a) Melyik karakter kerülne szerinted a Jók listájának legtetejére?

b) Ki kerülne a Rosszak listájának élére?

a) Szerintem Scar (On Sai: Szivárgó sötétség 1.) nyugodt szívvel pályázhat a pozícióra. Sőt, szerintem ő már túlságosan is jó volt. Nem Mary Sue, csak... olyan túlzottan jó. Nehéz elmagyarázni.

b) Ezután a képsorozat után nehezen kaphatná bárki más a megtisztelő címet, nemde? Voldemort for the win!

5. "Frosty the Snowman" - Melyik az a könyv, amitől elolvadsz?

Julia Quinn: Ami Londonban történt
A történelmi romantikusokkal úgy vagyok, mint Taylor Swift számaival. Alapvetően nem a stílusom, de néha csak úgy rám jön, és akkor elolvasok/meghallgatok egyet-egyet. Általában semmi különös, de ez a könyv nagyon el lett találva. Egyszerűen annyira vicces, elbűvölő és aranyos, hogy nem lehet nem szeretni!

6. "Feliz Navidad" - Egy könyv, ami nem a te országodban játszódik.

Nos, ilyen van dögivel. Legyen Kristin Cashore-tól A garabonc, miután az nem hogy más országban, de más világban játszódik. És mert olyan régen jutott már eszembe, pedig úgy szerettem.

7. "It's the Most Wonderful Time of the Year" - Mely ünnepi témájú könyv segítségével terjeszted a karácsonyi hangulatot?

Valamilyen rejtélyes okból kifolyólag nagyon ritkán akad a kezembe karácsonyi témájú könyv, de azt hiszem, Andersen Hókirálynője tökéletesen megfelel erre a kérdésre. Imádom ezt a mesét, egy igazi téli klasszikus.

8. "Sleigh Ride" - Melyik szereplővel töltenéd szívesen az ünnepeket (nem feltétlenül romantikus értelemben)?

Samm-mel szívesen karácsonyoznék. Jó kis kultúrsokk lenne belőle. :D

9. "Baby, It's Cold Outside" - Melyik általad utált könyvet vetnéd a tűzre azért, hogy melegen tartson?

Heh, ez könnyű. Az Anna Kareninát. A maga majd' 1000 oldalával kitartana egy darabig, és arról nem is beszélve, nekem micsoda elégtételt okozna, hogy most megfizet az elnyújtott szenvedésért, amit nekem okozott.

10. "Do You Hear What I Hear" - Melyik az a könyv, amit szerinted mindenkinek el kéne olvasnia?

Nehéz kérdés, mert nem szokásom ilyen általános érvényű kijelentéseket tenni, hiszen annyiféle ember létezik. Ráadásul meggyőződésem, hogy senkire nem szabad ráerőszakolni egyetlen könyvet sem, mert abból nagyon ritkán sül ki jó. Mindenesetre, ha tényleg muszáj választanom egyet, akkor azt mondanám, hogy Philip Pullman: Az Úr sötét anyagai trilógiája, mégpedig azért, mert rám hatalmas hatással volt, és megannyi csodás gondolatot kaptam tőle. Nem lehetek elég hálás ennek a három könyvnek, és abban reménykedek, talán másnak is fontos élménnyé válik.

Nos, ennyi lett volna a Karácsonyi slágerek booktag. Az ötletet erről a külföldi blogról vettem, és miután engem se hívott ki senki, nekem se lenne kihívottam. Távol álljon tőlem, hogy karácsonnyal a küszöbön itt házi feladatot adjak bárkinek is. :) Ha megtetszett, nyugodtan vigyétek és töltsétek ki, akár itt a kommentekben is!

A két ünnep között újra jelentkezem majd, remélhetőleg egy-két értékeléssel, és persze lesz nagy év végi összefoglaló is.
 
Mindenkinek könyvekben gazdag, áldott békés karácsonyt kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Limk Related Widget