2015. február 8., vasárnap

The Sick Book Tag



Miután én is épp kikászálódóban vagyok a szezonális náthából, és úgy általánosságban mindenki beteg körülöttem, elég aktuálisnak érzem a "The Sick Book Tag"-et, ami a különfajta betegségekhez különfajta könyveket társít.
Ha már betegek vagyunk, legyünk stílusosak legalább! ;)

1) Diabétesz: egy könyv ami nagyon édes, talán már túlságosan is az

Meg Cabot: Tinibálvány

A legédesebb könyv, amire csak gondolni tudok, de egyáltalán nem rossz értelemben. Cuki, vicces és nem is annyira kiszámítható, mint amilyennek elsőre tűnik.

Tudjátok, vannak azok a könyvek, amiket nagyon fiatalon imádtál és mély nyomot hagytak benned, viszont nem jut eszedbe, csak nagyon ritkán, amikor rendet raksz a könyvespolcodon és véletlenül a kezedbe akad. Megsimítod a megkopott borítót, végigpörgeted a megsárgult lapokat és nosztalgikus mosollyal emlékszel vissza azokra a napokra, amikor 12-13 évesen már sokadjára olvastad újra nem törődve olyasmikkel, hogy realisztikus-e történet, vagy milyen a karakterizálás. Legalábbis nem ennyire tudatosan.

A Tinibálvány az első Young Adult könyvek között van, amiket valaha olvastam és úristen, mennyire régen volt már! De mindig mosolyogva gondolok vissza rá, és nem kétlem, hogy ha most levenném a polcról, pontosan ugyanolyan jól szórakoznék, mint anno.
Ugyanis gyakran egy könyv nem csak egy könyv hanem egy kapu az emlékeknek. Felidézi, hogy milyen volt 12 évesnek lenni és ugyanezeket a sorokat olvasni. Még nem vagyok ugyan öreg, de azért nem gyakran jut eszembe. Nem hinném, hogy valaha is meg tudnék válni ettől a könyvtől, nem számít mennyire giccses a borítója (pedig anno pont emiatt akadt meg a szemem rajta xD az irónia... )

2) Bárányhimlő: egy könyv, amit egyszer elolvastál, de soha többé nem veszed a kezedbe
Johann Wolfgang Goethe: Faust

Elsőre azonnal az Anna K*rva (magyarázat azoknak, akik kevésbé ismernek: Lev Tolsztoj: Anna Karenina) jutott eszembe, de gondoltam, annyit szidtam már nyilvánosan azt a könyvet, hogy lassan mindenki megunja körülöttem (pedig fantasztikus dühterápia, én mondom). Úgyhogy hoztam egy másik hőn utált irodalmi alkotást, amin foggal-körömmel küzdöttem át magam és azóta is nagy ívben kikerülöm, hacsak tehetem.
Tisztázzuk, én vevő vagyok a szépirodalomra (irodalmat tanulok az egyetemen, még jó hogy!), szeretem a nehéz könyveket is, nem riadok vissza a filozófiától, de ez úgy volt pocsék, ahogy volt! Az ember tragédiája? Imádtam! Bűn és bűnhődés? Fantasztikus! De ez? VIDD INNEN!
Beteges, következetlen, unalmas és vérlázító. Utáltam Faustot, utáltam Mefisztót, de még Margitot is! Goethe verseit kifejezetten szeretem, de a hosszabb munkáit nagyon nem. Az ifjú Werther szenvedései se nyűgözött le, azt be se bírtam fejezni, de ez elviszi a prímet. Egy életre traumatizált.

3) Influenza: egy könyv, ami fertőzésként terjed
Rainbow Rowell: Eleanor & Park


Nagy hirtelen A szürke ötven árnyalata jutott eszembe, de a hype az ezúttal a film kijövetelének köszönhető, az eredeti könyvé már azért nem annyira aktuális, így egy másikkal hozakodtam elő, ami szigorúan könyves berkekbe tartozik.

Mostanában mindenhol ezt látom!
Én ugyan még nem olvastam (és jelenleg nem is érzek olyan hatalmas késztetést rá), de mindenki áradozik róla és minden sarkon szembejön.



4) PMS: egy könyv, amit rendszeres időközönként (havonta/évente) újraolvasol
On Sai: Calderon, avagy hullajelölt kerestetik

Jah, szóval már korábban kifejtettem egy bejegyzésemben, mennyire odáig vagyok én ezért az egész sorozatért, de az első részért meg különösen.

Ha rossz kedvem van, csak leveszem a polcról és felütöm valahol. Fél óra múltán garantáltam jobb hangulatban leszek. Molyon már nem is jelölöm az újraolvasásokat, mert tök fölösleges. Átrángattam magammal Európán is, csak hogy a koleszban is itt legyen velem. :)





5) Álmatlanság: egy könyv, ami ébren tartott egész éjjel
Ilona Andrews: Magic Bleeds (Kate Daniels #4)

Ezt a részt épp tegnap éjjel/ma hajnalban fejeztem be, és csak annyit tudok mondani, hogy ez a sorozat könyvről-könyvre csak jobb lesz és előre félek, hogy kifutok Kate Daniels részekből.

Pláne, hogy már az ötödik végén járok azóta...

A bejegyzésekkel róluk cseppet le vagyok maradva, de eltökéltem, hogy mindegyikről írok, mert megérdemlik, csak azt ne várjátok tőlem, hogy objektív legyek. Az nem fog menni. xD



6) Amnézia: egy könyv, ami felejthető volt
Stacey Kade: The Ghost and the Goth




Épp a napokban írtam róla a blogon, Sztereotípa extravaganza címmel.
Annyira semmilyen volt, hogy az már művészet.

Még nem tudom, hogy elolvasom-e a következő részt.





7) Asztma: egy könyv, amitől elállt a lélegzeted
Erin Morgenstern: Éjszakai cirkusz

Először elállt a lélegzetem, amikor megláttam a kiadást, hogy milyen gyönyörűséges. Akkor még nem tudtam, hogy a belseje a könyvnek legalább ennyire varázslatos és magával ragadó.

Elkapott a világ és el sem engedett, lélegzet-visszafojtva faltam a sorokat, de közben nem akartam, hogy véget érjen. Az egyik legvarázslatosabb könyv, amit valaha olvastam és nem azért, mert varázslók szerepelnek benne (vagy legalábbis nem csak azért), hanem mert Erin Morgenstern egy megkapó, feledhetetlen, titkokkal teli világot tár a szemünk elé.



8) Alultápláltság: egy könyv, ami nem mozgatta meg a fantáziád
Alyson Noel: Evermore - Mindörökké

Viszonylag régen olvastam, de hatalmas csalódás volt. Klisés, következetlen tinidráma, ami mindennek tetejébe még megpróbál másnak tűnni, mint ami és túlságosan komolyan veszi magát.

Csomó mindent belehajigált a szerző, ami épp megtetszett neki, így csak egy katyvaszt kapunk egy nem túl szerethető főhősnővel, néhány kötelező papírmasé karakterrel és a tökéletes pasival, aki úgy hidegen hagyott, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Időpocsékolás.




9) Tengeri betegség: egy könyv, ami által egy másik időbe és térbe látogathattál el
Julianna Baggott: Tiszták

Ez is egy régi olvasmányom, de nagyon mély nyomot hagyott bennem a világ, amit Baggott a szemünk elé tárt. A nem túl távoli jövőben, egy atomkatasztrófa utáni posztapokaliptikus világ, amelyben az emberek így vagy úgy, de megpróbálnak túlélni. Torz, haldokló, embertelen és rettenetesen ijesztő, főleg azért, mert egyáltalán nincs elrugaszkodva a valóságtól.

Ez megtörténhet.

Lehet, hogy nem pont így, de megtörténhet. Az emberiség eljuthat idáig, és ez egy elképesztően rémisztő gondolat. Bár a fordítás elég pocsék volt, ennek ellenére megéri elolvasni, mert azon túl, hogy szórakoztató, rendkívüli módon gondolatébresztő is.

Szóval, ez lett volna a "The Sick Book Tag", az influenza járvány tiszteletére, remélem tetszett! Ha kedvetek támadt esetleg kitölteni a booktaget, ne habozzatok, jó szórakozást hozzá!
Eredeti forrása itt elérhető.

A taget köszönöm a Kis Könyves Bloggerek csoportnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Limk Related Widget